Śląska Rzecz 2009 - Werdykt jury

Protokół ze spotkania jury konkursu „ŚLĄSKA RZECZ 2009”

 

Organizator konkursu:

Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie

Komisarz  konkursu:    Katarzyna Konarska
Sekretarz konkursu:     Lubomira Trojan

 

Skład jury:

 

Michał Stefanowski - ASP w Warszawie - przewodniczący jury,
prof. Czesława Frejlich – redaktor naczelna kwartalnika 2+3D,
Jerzy Skakun – Projektant,
Jiri Pelcl- ASP w Pradze,
Barbara Szafir – Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego,
Bożena Łobzowska- Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach,
Ewa Gołębiowska - Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie.

 

Po dyskusji jury postanowiło jednogłośnie przyznać następujące nagrody regulaminowe:

 

 

 

Kategoria PRODUKT
Zwycięzca konkursu „Śląska Rzecz”2009:
Kurtka LATOK, spodnie GIV

Producent: Mount sp. z o.o.
Projekt: Pracownia Działu Przygotowania Produktu firmy Mount Sp. z o.o.

Werdykt jury: kurtka i spodnie sportowe cechują duże walory użytkowe- przede wszystkim niewielka waga i niewielka objętość. Nieepatowanie krzykliwą pseudosportową formą budzi zaufanie i wywołuje wrażenie profesjonalizmu. Zwraca uwagę dbałość o detal, jakość użytych materiałów i wykończeń. Istotną wartością jest umiejętność przenoszenia profesjonalnych doświadczeń na produkcję dla masowego klienta.

 

 

 

Kategoria GRAFIKA UŻYTKOWA

Zwycięzca konkursu „Śląska Rzecz”2009:
Książka „Indunature”

 

Wydawca: Bytomskie Centrum Kultury Kronika

Projekt: Dominik Cymer

Werdykt jury: projekt jest udaną formą alternatywnego spojrzenia na Górny Śląsk. Negatywne skojarzenia ze Śląskiem zostały w projekcie przedstawione jako atuty regionu. Dowcipnie zmieniono znaczenie stereotypowej symboliki charakterystycznych dla Śląska elementów. Materiały są spójne graficznie, a konwencja graficzna jest trafnie dostosowana do grupy odbiorców.

 

 

 

Jury przyznało także nagrodę specjalną w kategorii PRODUKT:

Choinka – świecznik I świnka- skarbonka

Producent: Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem”

Projektant: Agnieszka Wiczuk, Marcin Ebert

Werdykt jury:
Największą wartością produktów jest ich wartość społeczna. Nieskomplikowane wyroby dostosowane są do możliwości produkcyjnych Fundacji „Być Razem”, organizacji pozwalającej osobom bezrobotnym walczyć z wykluczeniem społecznym. Obydwa wyroby są dowodem na to, że idea ta nie jest utopią.